امگا ۳

m177 امگا ۳
امگا ۳

امگا ۳

اولین بار در سال ۱۹۷۰ اسیدهای چرب به نام امگا ۳ معرفی شد در آن سال یک محقق دانمارکی دریافت که اسکیموهای گرینلند علیرغم مصرف چربی ها چربی خون پائین دارند و شیوع بیماریهای قلبی عروقی در آنها کم است.

دو اسید چرب ضروری بدن امگا ۳ و امگا ۶ میباشند. اسید های چرب ضروری آن دسته از اسیدهای چرب میباشند که بدن قادر به تولید و سنتز آنها نیست و باید از طریق غذا تأمین گردند. امگا ۳ و امگا ۶ جزء اسیدهای چرب غیر اشباع چندگانه (مرکب) میباشند.

 

سرفصل های موجود در این مقاله »

 

چربی ها به سه دسته تقسیم میشود:

الف-اشباع:

ب-غیراشباع یگانه:

ج-غیراشباع چندگانه:

۲-امگا ۳: مهمترین آن شامل:

اسید لینولنیک:

۱-امگا ۶:

منابع امگا ۳:

۱۰-نقش اسیدهای چرب در بدن:

فواید مصرف امگا ۳:

عوارض جانبی امگا ۳:

نکته مهم در باره امگا ۳:

دوز مصرف امگا ۳ برای بزرگسالان:

اطلاعات مقاله

مقاله که در این لحظه در سایت قرار دادم مربوط به رشته ی پزشکی  با عنوان امگا ۳  است و در۱۲ صفحه به صورت فایل ورد آماده کرده ام  شما می توانید این مقاله برای اعضای ویژه سایت قرا داده شده است.در ادامه لینک دانلود مقاله قرار داده شده است در صورت تمایل می توانید با خرید اکانت اعضای ویژه این مقاله ومقالات دیگر را دانلود کنید

متن کامل مقاله  را از لینک زیر دانلود کنید….

[vip-members] دانلود فایل  [/vip-members]

پاسخ دهید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.